Enter your keyword

FAQ

Wat maakt het Centre du Cheveu uniek?

Het Centre du Cheveu werd in 2015 opgericht door Rodolphe, specifiek voor het oplossen van haarproblemen. Dankzij een nauwe samenwerking met de beste haarspecialisten is het centrum uitgegroeid tot een ware referentie in zijn domein.

Wanneer is een consultatie aangewezen?

Zodra u het gevoel hebt dat uw haar snel uitvalt, wanneer u grote hoeveelheden haar vindt op uw hoofdkussen of in uw badkamer en u duidelijk een minder volle haardos heeft.

Hoe kan mijn haaruitval effectief bestreden worden?

Onze experts maken eerst een uitgebreide diagnose om de oorsprong en het type van alopecia (haaruitval) te bepalen. Op basis van deze analyse zal een effectieve en passende oplossing worden geboden.

Ik heb alles geprobeerd, is er nog steeds hoop voor mij?

Bij het Centre du Cheveu bent u zeker van een grondige consultatie. Elk detail wordt nauwkeurig onderzocht. We analyseren de oorsprong van uw haaruitval en leggen ook uit waarom uw eerdere behandelingen mislukten.

Ik heb bijna al mijn haar verloren, is het te laat?

Absoluut niet, het Centre du Cheveu biedt geavanceerde technologie met of zonder operatie, ongeacht hoe kaal u bent.

Is de consultatie betalend?

De consultatie kost € 45 en de beeldvorming € 30. We organiseren ook regelmatig gratis infosessies voor bepaalde specifieke types van alopecia (postnatale alopecia, tractie alopecia na het dragen van vlechten, enz.). Schrijf u in via onze Facebookpagina.

Hoeveel kost een behandeling tegen haaruitval (led-biostimulatie)?

Bekijk onze tarieven onder de tab “Onze oplossingen”.

Ik draagt al een haarprothese, kan ik ook op consultatie komen?

Ja, absoluut! Het Centre du Cheveu zorgt voor het knippen, onderhoud, de refusion of het opnieuw bevestigen van de haren van uw systeem, ongeacht de leverancier van uw haarprothese. Raadpleeg onze prijslijst voor de formule die bij u past.

Wat is het verschil tussen een pruik en de haarvervangingssystemen die u aanbiedt?

Een pruik is afneembaar en kan gedragen worden als een hoed. Het is niet uw eigen haar en dat kan opvallen voor de buitenwereld. De systemen by Rodolphe zijn volledig onzichtbaar. U kan achteraf elk kapsel kiezen en ondervindt geen moeilijkheden in uw dagelijkse leven.

Ik wil graag haarimplantaten, hoe kan het Centre du Cheveu me helpen?

Het Centre du Cheveu selecteerde voor u een aantal gespecialiseerde chirurgen bekend om hun kwalitatief werk en hun redelijke prijzen. Deze lijst wordt voortdurend bijgewerkt op basis van de feedback van onze klanten en de geanalyseerde resultaten.

Kunnen jullie me helpen na een onsuccesvolle ingreep bij een ander salon/instituut? (Transplantatie, kleuring, ontkrullen, ...)

We maken een uitgebreide beoordeling van de schade op uw huid of haar ter aanvulling van uw dossier indien u een klacht wil neerleggen.

Hoe werkt het by Rodolphe systeem?

Met onze techniek behoudt u al uw bestaande haar, worden er geen huidige haren gewonnen of littekens gemaakt. Er worden natuurlijke haren geïmplanteerd die identiek zijn aan de uwe: dezelfde kleur, hetzelfde haartype … Deze natuurlijke haren worden geïmplanteerd in een extreem dun, micro-geperforeerd membraan dat onzichtbaar zal worden bevestigd op de hoofdhuid. Het systeem wordt bevestigd met behulp van een dermale hars, verwarmd en gedroogd op 37 °C. Deze hars is hypoallergeen en speciaal ontworpen voor behoud op lange termijn. Deze techniek heet “dermofusion”.

Hoe wordt het systeem bevestigd op het hoofd?

Het membraan wordt bevestigd met een hypoallergeen harshechtmiddel geschikt voor gebruik op de huid. Deze hars wordt op lage temperatuur verwarmd en wordt, tijdens de kristallisatiefase, gebruikt voor het bevestigen van het membraan op de hoofdhuid.

Blijft het systeem goed zitten? Wordt het stevig bevestigd op het hoofd?

Wees gerust, ons systeem zal nooit loskomen. Onze refusions zijn aangepast aan de manier van leven van elke klant. Het membraan is bestand tegen allerlei soorten activiteiten.

Is het systeem zichtbaar?

Absoluut niet! Een by Rodolphe systeem werd speciaal ontworpen voor klanten die enkel het beste willen. Onze vele video’s bewijzen dat onze systemen de enige systemen op de markt zijn die zowel tv-persoonlijkheden als acteurs konden overtuigen.

Worden er natuurlijke haren gebruikt?

Zeker. Voor een by Rodolphe systeem wordt volledig gebruik gemaakt van natuurlijke haren van de beste kwaliteit. We kunnen ook synthetische haren gebruiken indien gewenst, maar daar is minder vraag naar.

Bestaat er een risico op jeuk of een onaangenaam gevoel?

Neen, het membraan veroorzaakt geen jeukend of prikkend gevoel. U zal niets voelen van het systeem.

Veroorzaakt de hechtingshars soms allergische reacties of ziektes?

Deze producten zijn natuurlijk allemaal dermatologisch getest. Er is geen risico op bijwerkingen, de producten zijn aangepast aan de huid.

Kunnen de nieuwe haren nog groeien?

Neen, de haren op het membraan groeien niet, enkel uw bestaande haren blijven verder groeien. Dankzij onze speciale kniptechniek zal het verschil tussen uw haren en de haren van het systeem niet zichtbaar zijn.

Wat is het verschil met een pruik?

Een pruik is afneembaar en kan gedragen worden als een hoed. Het is niet uw eigen haar en dat kan opvallen voor de buitenwereld. Een systeem by Rodolphe is volledig onzichtbaar, u kan achteraf elk kapsel kiezen en ondervindt geen moeilijkheden bij uw dagelijkse leven.

Is het systeem ook geschikt voor kinderen die hun haar hebben verloren door alopecia, brandwonden, kanker, enz.?

Wij vinden het erg belangrijk om ook kinderen met alopecia te helpen, ongeacht de oorzaak van het haarverlies. Een by Rodolphe systeem wordt altijd op maat gemaakt en is dus ook geschikt voor kinderen en jongeren. De bevestigingsmethodes en de kleefstof worden ook aangepast aan de leeftijd van de klant.

Moet ik na een tijd opnieuw een afspraak maken om het systeem te veranderen?

Dat is geen verplichting, sommige klanten kiezen voor “self-care” en onderhouden hun systeem thuis. Maar we verzorgen maandelijks ook het onderhoud van vele klanten die ervoor kozen om zich geen zorgen te maken over het onderhoud en ons dit werk volledig toevertrouwden.

Ik zweet veel op mijn hoofd omdat ik sport. Kom ik ook in aanmerking voor het systeem?

Wij passen het type systeem en de bevestiging steeds aan uw situatie aan. Zo kunnen we dus ook alle mogelijke nadelige gevolgen van transpiratie voorkomen. De bevestigingstijd wordt logischerwijs beïnvloed door zweten.

Hoe lang blijft het by Rodolphe systeem op het hoofd bevestigd?

Bij een permanente “refusion” moet u rekenen op 3 tot 8 weken. Het is niet aangeraden om het systeem langer bevestigd te houden. De kleefbevestiging heeft een beperktere houdbaarheid, van 1 tot 10 dagen.

Wat gebeurt er als iemand aan mijn haren trekt? Kan het membraan afscheuren?

Enkel bij zeer grote tractie kan het membraan effectief afscheuren. Alles is afhankelijk van de ouderdom en de manier waarop het membraan is bevestigd.

Ik heb grijze haren, hoe kan hetzelfde percentage worden behouden bij de nieuwe haren?

We reconstrueren uw haardos volledig, na een grondig onderzoek en met duidelijke beeldvorming kunnen we exact bepalen welk percentage grijze haren uw haardos bevat, gaande van 5% tot 100%.

Ik wil enkel meer haar op mijn kruin, want ik verlies voornamelijk boven op mijn hoofd haar. Vooraan is dat niet nodig. Is dat ook mogelijk?

By Rodolphe werd ontworpen om een gebied naar keuze te vullen met haar. U kan de natuurlijke inplanting vooraan behouden en bovenaan een systeem laten plaatsen. Het resultaat zal erg natuurlijk zijn.

Kunt u mijn haar bijwerken met haar dat mooier is dan mijn oorspronkelijke haar (dikker, zonder of net mét krullen)?

Zeker! We kunnen soepeler, dikker of dunner haar dan u oorspronkelijk had, plaatsen. Natuurlijk moet de snit en de kwaliteit van het haar nog steeds passen bij uw gezicht en bij uw bestaande haar.

Wie kan mijn nieuwe haar knippen?

Enkel een haartransplantatie-expert kan uw nieuwe haren perfect integreren met uw eigen haar. Het is een nauwkeurig werkje van opknippen, integreren en zacht degraderen: technieken die we speciaal hebben ontwikkeld bij het Centre du Cheveu met ons team van experts.

Moet ik regelmatig opnieuw een afspraak maken om het systeem te onderhouden?

U kan elke 3-8 weken terugkomen, maar alleen als u dat wenst. Met een by Rodolphe systeem, kunt u kiezen voor een oplossing die werkt voor u, afgestemd op uw tijd en uw budget.

Hoeveel kost een by Rodolphe systeem?

De prijs varieert afhankelijk van de lengte, de dichtheid en het probleemgebied. Een by Rodolphe systeem is veel goedkoper dan de concurrerende producten die niet dezelfde resultaten of levensduur kunnen garanderen.

Moet ik een voorschot betalen bij de bestelling?

In het geval van een aankoop en geen abonnement is een aanbetaling van 50% vereist.

Kan ik in termijnen betalen?

We hebben ook abonnementsformules zodat u de kosten kan spreiden.

Wat is de levertermijn?

Maximum 9 weken na de orderbevestiging.

Wat als ik op een dag besluit dat ik geen haarvervangingssysteem meer wil dragen?

Wanneer u een abonnement afsluit, omvat dat ook flexibele voorwaarden voor stopzetting. Indien u koos voor een rechtstreekse aankoop verandert er niets aangezien u het haar volledig afbetaalde op het moment van de plaatsing.
Technisch gezien zal u geen litteken hebben en zal uw haar er hetzelfde uitzien als vóór dat u op onze diensten een beroep deed.

Wat is de levensduur van een by Rodolphe systeem?

De levensduur zal vooral afhangen van het type systeem dat u kiest, maar ook van uw levensstijl, uw zorgzaamheid voor uw haar, de producten die u gebruikt, enz.

Hoe onderscheidt uw systeem zich van andere producten op de markt?

Wij zijn van mening dat er niets zo erg is als u belachelijk voelen met wat u op uw hoofd draagt. Daarom gebruiken wij enkel het meest kwalitatieve Europese haar in combinatie met diverse dragers (membraan waarin het haar wordt geïnjecteerd). Wij kiezen voor kracht, finesse en onzichtbaarheid. Onze concurrenten gebruiken Indiaas haar, dat zeker goedkoper is, maar ook dikker en stijver, soms in combinatie met synthetisch haar, waardoor u al snel het pruikeffect creëert dat we bij het Centre du Cheveu net koste wat kost willen vermijden.

Ik draag een haarvervangingssysteem van een rivaliserend bedrijf (internet, winkel, kapper, pruikenwinkel, ...). Kan ik een afspraak maken en mijn haar bij jullie laten kappen?

Absoluut, alle klanten zijn van harte welkom. We zullen u met evenveel respect en zorg behandelen als klanten met onze eigen systemen. U kan profiteren van onze expertise en wij bieden u de zekerheid van een kapsel dat zo goed mogelijk uw haar combineert met uw haarvervangingssysteem.

Ik koos voor implantaten en ik heb nu littekens. Ik ben teleurgesteld! Is het mogelijk om de schade te verbergen met nieuwe haren?

Zeker en vast! Veel klanten die bij ons komen, zijn teleurgesteld door de resultaten na een operatie en wensen eindelijk een oplossing voor een voldoende hoeveelheid haar zonder opnieuw te moeten kiezen voor een traumatische en pijnlijke procedure.

Komen jullie ook aan huis?

Absoluut, wij verplaatsen ons over heel België, op voorwaarde dat u een week vooraf een afspraak maakt.

Zijn jullie het hele jaar open?

Het Centre du Cheveu is altijd open, behalve op zon- en feestdagen. Zo garanderen wij een continue dienstverlening om voortdurend ter beschikking van onze klanten te staan.